Kies uw gewenste cookie instellingen

Deze cookies zijn noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Deze website maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van anonieme statistieken.

Deze website mag daarnaast ook gebruik maken van cookies die onder meer het delen via sociale netwerken mogelijk maken.

Om optimaal te kunnen functioneren maakt deze website gebruik van cookies. Lees onze Privacy- en cookieverklaring voor meer informatie. 

Cookies toestaan Instellingen kiezen

Soorten klachten

Een klacht die u indient bij de Ombudscommissie moet gaan over het gedrag van een bestuurder, een ambtenaar, een afdeling of een dienst. Het probleem varieert per klacht, maar de meeste klachten gaan over:

  • Behandelingsduur. Is de gemeente slagvaardig geweest en heeft zij met voldoende snelheid opgetreden?
  • Rechtszekerheid. Heeft de gemeente voldaan aan de gerechtvaardigde verwachtingen van burgers?
  • Informatieverstrekking. Is de gemeente ingegaan op uw informatieverzoek? Heeft de gemeente u geïnformeerd over handelingen waarbij u een belang hebt?
  • Redelijkheid. Heeft de gemeente de verschillende belangen tegen elkaar afgewogen en is de uitkomst hiervan niet onredelijk?
  • Bejegening. Heeft de gemeente beleefd, fatsoenlijk en hulpvaardig gehandeld? Is zij haar afspraken nagekomen? Heeft zij u serieus genomen?